reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marta Galbáčová

Marta Galbáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Povolaním učiteľka. A tiež mama, stará mama,manželka....snažím sa život vnímaťnielen zmyslami, ale aj srdcom a postrehnúť v ňom aj to, čo je dobré. Nechcem však podliehať davovej psychóze a prikyvovať aj tomu, čo správne nie je. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky z detského svetaV mojom mesteMoje postrehySúkromnéŠkolstvoO vnúčatáchNezaradené

reklama

Súkromné

Ticho

Marta Galbáčová

Ticho

Nedávno sme sa s vnukom tešili zo vzácnych slnečných lúčov, ktoré zohrievali ovzdušie. A neboli sme sami. Okolo nás preletel veľký farebný motýľ a neviem, či chcel, alebo ho prinútil jemný záchvev  februárovej meluzíny, prichytil sa na slnkom zaliatom plotovom stĺpe a vyhrieval sa. Okolo poletovali muchy a na chvíľu sme celkom zabudli, že legálne právo vlády patrí ešte zime. Zrejme ju ťažilo žezlo a nezvierala ho pevne v rukách, čím skomplikovala život  aj tomuto  motýľovi,  ktorý pristál na najbližšom bezpečnom mieste a vyčkával. Aj človek,  neraz mieni, ale život mení, aby sa namiesto plánov, ktoré si starostlivo pripravuje i plní, nečakane ocitol v situácii, s ktorou ani vo sne nerátal.

  • 19. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Chvíle spomienok

Marta Galbáčová

Chvíle spomienok

V spomienkach mi ožíva obraz uháňajúceho vlaku. Vnímam seba, ako sa s túžbou vykláňam z okna, či nad približujúcim sa mestom zahliadnem známu kostolnú vežu. Podľa nej viem, že sa blížim k vytúženému cieľu. Teším sa na chvíľu, keď zo staničného amplióna zaznie hlásenie: Levice! a ja uvidím moju milovanú starkú, strýka a krstných rodičov. Dnes už pohľad na vežu kostola zakrývajú vysoké domy a mesto dávno nadobudlo novú tvár. Pochopila som, že nie ono napĺňalo moje srdce šťastím a nehou, lež ľudia, ktorí v ňom žili a boli mi tak veľmi blízki.

  • 1. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Dnešné mladé mamy

Marta Galbáčová

Dnešné mladé mamy

„Mami, mohla by si prísť na nejaké dve hodinky k deťom?“  vysypala moja dcéra do telefónu. „Vieš, máme dnes výročie a chceli by sme ísť niekam na obed.“ „Jasné, prídem,“ odpovedala som. Uvedomila som si, aké je to pre mladú ženu, ktorá je už viac ako tri roky doma s dvomi malými deťmi na materskej, vzácne. Na sporáku už čakal uvarený chutný obed, na lístočku napísané komu a kedy presne čo dať ... Typická moja dcéra. Všetko musí byť tip-top.

  • 20. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Pokoj v duši alebo Aby neostalo niečo nedopovedané

Marta Galbáčová

Pokoj v duši alebo Aby neostalo niečo nedopovedané

Najťažšie chvíle v našom živote sú tie, keď nás niekto blízky navždy opustí. Neustále sa vraciame k tomuto okamihu a kladieme si otázky, na ktoré odpoveď často prinesie až čas. Urobili sme všetko, čo sme urobiť mohli ... ? Aj keď sa bolesť časom stlmí, spomienky ostanú a my dúfame, že neostalo nič nedopovedané.

  • 17. aug 2012
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 948x
  • 2
Beznádejne nezamestnaný

Marta Galbáčová

Beznádejne nezamestnaný

Z úst politikov sa hrnú optimistické vízie riešenia nezamestnanosti najmä absolventov,  ktoré však víziami často aj ostávajú. Na tých, ktorí po strate zamestnania majú s uplatnením na pracovnom trhu  najväčšie problémy, sa však celkom zabúda.  Nezamestnanými sa totiž stávajú aj tí skôr narodení.

  • 20. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu