reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marta Galbáčová

Marta Galbáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Povolaním učiteľka. A tiež mama, stará mama,manželka....snažím sa život vnímaťnielen zmyslami, ale aj srdcom a postrehnúť v ňom aj to, čo je dobré. Nechcem však podliehať davovej psychóze a prikyvovať aj tomu, čo správne nie je. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky z detského svetaV mojom mesteMoje postrehySúkromnéŠkolstvoO vnúčatáchNezaradené

reklama

Moje postrehy

Budíček

Marta Galbáčová

Budíček

Rozbíjanie betónu, presun ťažkých strojov, pílenie, prekladanie, hrmot, trepot... skrátka, deň je v plnom prúde, stavebné alebo skôr demolačné? práce niekde nablízku dunia a vytvárajú nepríjemnú kakofóniu, ktorá mi náhle rozbúši srdce.

  • 9. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 750x
  • 0
Predpisy sú predpisy

Marta Galbáčová

Predpisy sú predpisy

Chvíľu som blúdila, kým som sa dostavila na správne poschodie a k správnym dverám. Čaká ma hospitalizácia, takže sa niet kam ponáhľať. V starej ošarpanej chodbe na ešte ošarpanejších laviciach sedia dve ženy. Pozdravím, pre i

  • 15. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 837x
  • 2
V začarovanom kruhu

Marta Galbáčová

V začarovanom kruhu

V snahe absolvovať potrebné kontrolné vyšetrenie, sedím v čakárni istej nemocnice. Po nejakom čase registrujem menšie zmeny. Pribudol bufet a zdá sa mi, že pacientov je oveľa viac. V ambulancii, ktorú sa chystám navštíviť, sa pacienti ráno sami zapisujú na vyložený hárok papiera.  Ale len do ôsmej.  Ja som to dnes našťastie stihla a krátko po siedmej sa moje meno ocitá takmer na konci zoznamu.

  • 18. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 682x
  • 7
Sesternica Mária

Marta Galbáčová

Sesternica Mária

Spomínam si, ako sa kedysi početná rodina môjho otca, ktorý pochádzal z viacerých detí, stretávala u rodičov v malej pohraničnej dedinke. Neodmysliteľnou súčasťou našich prázdnin bolo šantenie po dvoroch, na brehu rybníka sme pásli husi, kúpali sa v plytkej riečke, ktorej polovica patrila už inému štátu. Aké vzrušujúce bolo ju nebadane preplávať a pozorovať vojaka-pohraničiara, ktorý si pokojne driemal pod vŕbou, nakláňajúcou svoje rozvetvené konáre k mútnej vode.

  • 6. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 955x
  • 0
Novembrový tulák

Marta Galbáčová

Novembrový tulák

Je tomu presne rok, keď som ho zazrela prvý raz. V jeden chladný a sychravý novembrový večer ležal na trávniku. Uzimený a pomočený, úbohý tulák, majúci svoj domov všade a nikde, ktorého ľudia náhliaci sa do teplých domovov zďaleka obchádzali. Boli sme dve, čo sme sa s obavou, či nepotrebuje pomoc, nezávisle od seba pri ňom zastavili.

  • 6. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 758x
  • 4
reklama
V čakárni

Marta Galbáčová

V čakárni

Mala som šťastie. Podarilo sa mi zaparkovať dosť blízko k ambulancii, do ktorej som sa po ôsmich dňoch vybrala na kontrolu. Vonku lialo ako z krhly a môj prekonaný zápal pľúc, aspoň tak som si to myslela ja, ktorý mi dal poriadne zabrať, dvíhal svoj varovný prst.

  • 11. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 485x
  • 0
Problémov asi nikdy nie je dosť

Marta Galbáčová

Problémov asi nikdy nie je dosť

Konečne sa s myšlienkou vymeniť tmavú a dopraskanú dlažbu v kuchyni a predizbe stotožnil aj môj manžel. Nejde o veľký priestor, ale zmena urobí svoje. Aspoň dúfam. Kým sa tak však stane, treba sa obrniť poriadnou dávkou trpezlivosti. Najprv vybúrať starú dlažbu, a toho som sa bála najviac. Na moje veľké prekvapenie som však po návrate z práce zistila, že majstri sa činili. Dlažba bola vonku, nebolo jej ani až tak veľa a naložená na korbe susedovho auta čakala na odvoz na zberný dvor.

  • 13. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 004x
  • 12
Precitnutie

Marta Galbáčová

Precitnutie

Z očí jej šľahajú iskričky radosti, šťastia a nekonečných plánov. Je pôvabná a už osem rokov šťastne vydatá. Ambicióznosť a usilovnosť ju vyniesli na dráhu zdarnej kariéry úspešnej manažérky. Tridsiatku už prekročila a spolu s manželom sa tešia na prvé dieťa.

  • 3. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 136x
  • 11
Tulák

Marta Galbáčová

Tulák

Auto zrazu zastalo. „Niekto tam leží," ukázala dcéra doprava. Vystúpila som. Ležal na trávniku hneď vedľa chodníka. Pouličná lampa vrhala svetlo na jeho siluetu, ktorej sa okoloidúci úspešne vyhýbali. Asi dva metre od neho stála žena, ktorá ho, podobne ako my, zahliadla z auta.

  • 18. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 095x
  • 15
Dobrých správ je ako šafranu

Marta Galbáčová

Dobrých správ je ako šafranu

Čitateľ sa možno pousmeje nad mojimi riadkami. Napriek tomu mi však nedá vyjaviť mu moju včerajšiu skúsenosť, ktorú by som prirovnala svetielku, ktoré človek dlhodobo tápajúci v tme zrazu uvidí. Aj keď to svetlo zabliká len na chvíľu a vzápätí zhasne, nádej ožije a s ňou aj radosť či zmysel  kráčať ďalej k vytúženému cieľu. Nie, nechcem byť patetická. Skôr sa snažím  čo najlepšie zachytiť jeden vnem, ktorý ma pri sledovaní včerajších správ doslova prekvapil.

  • 26. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 602x
  • 0
reklama
Aj malá Lucia mohla žiť, keby...

Marta Galbáčová

Aj malá Lucia mohla žiť, keby...

Slovenskom otriasa kauza odobratia dvoch malých detí britskými sociálnymi úradmi. Takmer každý si uvedomuje absurdnosť situácie, v ktorej sa slovenská rodina ocitla.  Nejdem sa rozpisovať o už spomínanej kauze, ktorá sa hlboko dotkla aj mňa. Paradoxne som si však pri sledovaní včerajších správ uvedomila, že slovenská verejnosť, ktorá v súčasnosti upriamuje svoj kritický pohľad na britský sociálny systém, by sa mala podobným pohľadom zahľadieť aj na ten svoj.

  • 19. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 999x
  • 15
Lesk a bieda

Marta Galbáčová

Lesk a bieda

So záujmom si tu na blogu prečítam väčšinu článkov. Aj včera. Čítala som o lesku „zrazuzbohatlíkov" a „biede", ktorá sa pod jeho povrchom ukrýva, o hoteloch, kasínach, luxusných limuzínach ... Iným slovom, čím viacej svetla na všetko dopadalo,  tým menej bolo lesku. A  spomenula som si na včerajší podvečer, keď sme na zmrzline, na ktorú nás aj s manželom  nahovoril  vnúčik, stretli pani Hanu.

  • 31. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 836x
  • 9
Ak sa nám rúca svet

Marta Galbáčová

Ak sa nám rúca svet

Stáva sa, že sa nám občas  rúca celý svet. Problémov sa nakopí ako piesku na púšti a máme pocit, že už niet východiska. Pravda je však taká, že ten zrútený svet sa skôr-neskôr aj tak poskladá, a  život pôjde ďalej. Šťastne či menej šťastne, ale pôjde.

  • 24. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 800x
  • 5
Nie je všetko zlato, čo sa blyští

Marta Galbáčová

Nie je všetko zlato, čo sa blyští

Umelecká literatúra dotvára faktografiu doby. Prináša jej obraz, ktorý pomocou autorovho vyrozprávania umožňuje život v nej vnímať aj z tej človečenskej stránky. Kdesi som počula, že poznanie histórie je dôležité, lebo keď ju človek nepozná, zopakuje jej chyby. Dnes na začiatku tretieho tisícročia som mala dojem, že sa história opakuje.

  • 14. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 673x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu