reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marta Galbáčová

Marta Galbáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Povolaním učiteľka. A tiež mama, stará mama,manželka....snažím sa život vnímaťnielen zmyslami, ale aj srdcom a postrehnúť v ňom aj to, čo je dobré. Nechcem však podliehať davovej psychóze a prikyvovať aj tomu, čo správne nie je. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky z detského svetaV mojom mesteMoje postrehySúkromnéŠkolstvoO vnúčatáchNezaradené

reklama

Čriepky z detského sveta

Trampolína

Marta Galbáčová

Trampolína

Slnečné lúče zohrievajú zem, teplo vsakuje do rastlín i do ľudí, pocit horúčavy netlmí ani pobyt v levickom parku. Iba jazierko, nachádzajúce sa uprostred neho, vytvára platonickú ilúziu krehkej sviežosti. Kroky mi akosi oťažievajú.  Môj malý vnuk však zbadá veľkú trampolínu. Tá patrí reštaurácii. Rozbehne sa k nej a ja s krstnou, ktorú sme prišli do Levíc navštíviť, sa pomaly poberáme za ním.

  • 25. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 764x
  • 4
V cirkuse

Marta Galbáčová

V cirkuse

Prišiel cirkus. Na voľnom priestranstve vyrástlo obrovské šapito a v mysli mi ožili spomienky na detstvo, na nekonečnú radosť a túžbu nahliadnuť do jeho tajov. Už som stará mama, a tak prijímam túto novinu očami mojich troch malých vnúčat. Tie reagujú odlišne. Kým Alexko s nadšením komentuje každý reklamný plagát, Laura o cirkuse nechce ani počuť. Vlani sa totiž naľakala klauna. Pre  najmladšiu  Lindu je však tento fenomén novinkou.

  • 20. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 725x
  • 11
Priznanie

Marta Galbáčová

Priznanie

Dnes, keď sa snažím pomáhať svojim dcéram, ktoré to v súčasnom uponáhľanom svete nemajú ľahké, sa aj ja stávam súčasťou života mojich vnúčat a ich pokroky vnímam akosi intenzívnejšie. Od údivu sa mi neraz otvárajú oči a do srdca sa mi vpisujú všetky drobnôstky, ktoré ma nesmierne obohacujú. Tieto drobné čriepky sa zliepajú do toho najúžasnejšieho a najšľachetnejšieho citu – lásky, ktorá prúdi všetkými smermi. Detský svet – čistý a úprimný - robí každý deň krajším.

  • 24. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 647x
  • 0
Kamaráti

Marta Galbáčová

Kamaráti

„Ahoj, toto je Marko, bude mať šesť rokov a má rád dinosaury,“ prebudil ma z bdenia pod chorvátskymi píniami na pobreží krásneho Jadranu hlas mladej ženy, držiacej za ruku chlapčeka, ktorý svojou výškou pôsobil aj o dva roky starší. Aj manžel prerušil lúštenie krížovky a venuje svoju pozornosť nečakaným hosťom, ktorí, ako sa ukázalo, sa chorvátsky prihovárajú nášmu vnukovi.

  • 12. aug 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 725x
  • 2
Domček s červenou strechou

Marta Galbáčová

Domček s červenou strechou

Sedeli sme na lavičke a vychutnávali hrejivé slnečné lúče. Moja trojročná vnučka Laura a ja. Vánok voňajúci rozkvitnutým orgovánom jej strapatil vlásky, ktoré som podchvíľou upravovala, aby jej nebránili vo výhľade. Malú rúčku mi vložila do dlane a nežnú hlávku oprela o moje plece. Šelest lístia popretkávaný vtáčím štebotom znásoboval pokoj, ktorý sa nad nami tíško vznášal.

  • 6. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 673x
  • 0
reklama
Veľkonočná výslužka

Marta Galbáčová

Veľkonočná výslužka

Veľkonočný pondelok,  teda šibačka či polievačka, sa v našom prostredí nesie v znamení kultivovaných návštev najbližšej rodiny či susedov. Hlavnými aktérmi sú spravidla tí najmenší, ktorí sa tešia z veľkonočných vajíčok a čokolád. Aj tento rok sa môj malý trojročný vnúčik vybral spolu so svojím hrdým dedom vyšibať  a poliať najbližších. Samozrejme, aj za prednesenú básničku vždy pribudla nejaká sladká výslužka, na ktorú bol malý Alex veľmi hrdý. Peniaze dcéra zakázala prijímať, a tak sme to všetci akceptovali.

  • 2. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 641x
  • 0
Smetiari

Marta Galbáčová

Smetiari

Sedím v kresle a pozorujem môjho malého vnúčika.  V poslednom období  tento trojročný chlapčiačik neustále niekam lezie a skáče. Aj teraz. Vylezie na stoličku a zoskočí. Opäť vylezie a hop na koberec...  Zrazu vystrie rúčku do výšky, postaví sa na špičky a  zvolá: "Taaakéto veľké je smetiarske auto!  A takto skáču smetiari!" Zoskočí zo stoličky.

  • 24. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 962x
  • 8
Prvé dni v škôlke

Marta Galbáčová

Prvé dni v škôlke

Deti - nevinné a krásne duše, ktoré dokážu aj ten najsmutnejší deň urobiť šťastným.  Moji dvaja trojroční anjelici chodia do škôlky. Laura s radosťou, nevie sa dočkať nového rána, a ešte vždy ju to drží. Keď rozpráva  svoje zážitky,  mám pocit, akoby ma pohladili anjeli. Alex sa prispôsobuje pomalšie.

  • 9. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 360x
  • 0
Čriepky z detského sveta – Každé dieťa potrebuje lásku

Marta Galbáčová

Čriepky z detského sveta – Každé dieťa potrebuje lásku

Detský svet je  čistý a úprimný.  Dokáže rozjasniť deň, povzbudiť, ale aj nastaviť zrkadlo a prinútiť človeka k zamysleniu sa.  Prostredníctvom mojich ešte malých vnúčat som s týmto svetom denne konfrontovaná a  neraz sa mi otvárajú obzory, ktorým by som za iných okolností a pod tlakom  každodenných starostí nie vždy venovala dostatočnú pozornosť. Nedávno som si napríklad spomenula na jeden veľmi silný zážitok z návštevy detského domova, ktorý sa mi aj napriek už niekoľkým rokom, ktoré odvtedy uplynuli, zapísal nielen do vedomia, ale aj do srdca.

  • 16. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 580x
  • 2
Čriepky z detského sveta - Na pohotovosti

Marta Galbáčová

Čriepky z detského sveta - Na pohotovosti

Prešiel týždeň odvtedy, čo môj vnúčik začal chodiť so škôlky. Žiaľ, ochorel. Dokonca sme dnes večer museli ísť na pohotovosť. Aj napriek ťažobe na duši, ktorú som pociťovala pri jeho nepokojnom dychu a stúpajúcej teplote, som sa v čakárni na detskej pohotovosti stala náhodným pozorovateľom jedného z príbehov, ktoré dokáže napísať len úprimný detský svet.

  • 11. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 096x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu