reklama

Chvíle spomienok

V spomienkach mi ožíva obraz uháňajúceho vlaku. Vnímam seba, ako sa s túžbou vykláňam z okna, či nad približujúcim sa mestom zahliadnem známu kostolnú vežu. Podľa nej viem, že sa blížim k vytúženému cieľu. Teším sa na chvíľu, keď zo staničného amplióna zaznie hlásenie: Levice! a ja uvidím moju milovanú starkú, strýka a krstných rodičov. Dnes už pohľad na vežu kostola zakrývajú vysoké domy a mesto dávno nadobudlo novú tvár. Pochopila som, že nie ono napĺňalo moje srdce šťastím a nehou, lež ľudia, ktorí v ňom žili a boli mi tak veľmi blízki.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Starká, strýko i krstný otec - ľudia, ktorí pre mňa tak veľa znamenali, už nie sú medzi nami. A tak kráčam mestom, pozorujem jeho novú podobu, ľudí, náhliacich sa za svojimi povinnosťami. A moje kroky ma vedú ulicou, kde babička aj so strýkom bývali. Zastanem pred jedným zo starších činžiakov. Pozorujem okná a balkón na druhom poschodí, a vidím to, čo chce vidieť moje srdce. Známe záclony, krásny figovník na balkóne... Očami hladkám schody, po ktorých kráčala moja starká, zelený balkón, čakajúc, že ju na ňom uvidím. Túžim byť dieťaťom a zvolať: Babička! Vidieť jej láskavú tvár a nežný úsmev. Moja milovaná babička, ako tá Nemcovej, aspoň mne ju vždy pripomínala, ožíva v mojich spomienkach. Na okne ktosi odhŕňa záves. Môj duch sa vracia do reality, a tak sa rozlúčim. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O ulicu ďalej však zastanem. Je to domov mojich starostlivých krstných rodičov. Krstný otec nás opustil pred dvoma rokmi. Jeho láska k životu a nekonečná empatia ku všetkému živému dýcha aj dnes z ruží na priedomí, o ktoré sa s láskou staral. Odkvitnuté kvety nik neodstránil, a tak šípky, plody jesene, ostali na kríkoch. Cítim, že chýba aj im. Môj pohľad upúta stolička, stojaca pod listovými schránkami a vchodovými zvončekmi, ku ktorým treba prekonať niekoľko schodov. Ako majster-stolár ju zhotovil pre pani poštárku, aby si pri triedení pošty mohla položiť svoju tašku. V spomienkach mi ožíva jeho hlas, úsmev a milé slová. V očiach ma pália slzy. Zo srdca vyviera radosť i smútok. Radosť z toho, čo bolo a smútok, že to už nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S rodinou sa vyberieme na cintorín. „Tak veľmi mi chýbajú, " povzdychne si krstná a tíško vyslovuje mená tých, ktorí už nie sú medzi nami. Spomíname a zapaľujeme sviečky na mieste, kde naši milovaní odpočívajú. V tichu, ktoré zamatovo objíma šelest padajúceho lístia z vysokých gaštanov, prednášam svoju modlitbu vďaky: Bože, ďakujem, že títo ľudia boli súčasťou môjho života.

Marta Galbáčová

Marta Galbáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Povolaním učiteľka. A tiež mama, stará mama,manželka....snažím sa život vnímaťnielen zmyslami, ale aj srdcom a postrehnúť v ňom aj to, čo je dobré. Nechcem však podliehať davovej psychóze a prikyvovať aj tomu, čo správne nie je. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky z detského svetaV mojom mesteMoje postrehySúkromnéŠkolstvoO vnúčatáchNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu