reklama

Čriepky z detského sveta - Na pohotovosti

Prešiel týždeň odvtedy, čo môj vnúčik začal chodiť so škôlky. Žiaľ, ochorel. Dokonca sme dnes večer museli ísť na pohotovosť. Aj napriek ťažobe na duši, ktorú som pociťovala pri jeho nepokojnom dychu a stúpajúcej teplote, som sa v čakárni na detskej pohotovosti stala náhodným pozorovateľom jedného z príbehov, ktoré dokáže napísať len úprimný detský svet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Musela som zaparkovať auto, a keď som prišla k ambulancii, čakáreň už bola prázdna. Asi po piatich minútach vstúpili dve ženy a asi šesťročný chlapček. „Je vnútri nejaký pacient?" spýtala sa mladšia zo žien, zrejme chlapčekova matka, ktorá svoju nervozitu len ťažko skrývala.

„Áno," odvetila som. Dôvod ich návštevy som hneď odhalila. Chlapček mal rozbitú hlavu.

Sadli si. „Aj vy idete dnu?" obrátil sa na mňa malý pacient s dospeláckou otázkou. Zjavne bol v šoku a bál sa, čo bude nasledovať.

„Nie." Bola to detská pohotovosť, tak mi nedalo sa trochu pousmiať. „A čo sa stalo?" opýtala som sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vidíte," ukázala matka na synovu hlavu. „To má preto, lebo si vždy vyberá tých správnych kamarátov."

„Čo tam budú so mnou robiť?" bedákal chlapček.

„Neboj sa, len ti to vydezinfikujú," tíšila ho, ako neskôr vysvitlo, jeho stará mať.

„A čím?"

„Nejakým liehom." Aj keď rana vykazovala potrebu niekoľkých stehov, aspoň podľa mňa, starká ho zrejme nechcela zbytočne stresovať, a tak zvolila len vidinu dezinfekčnej metódy. Matka ustarostene a neustále si šomrúc na nejakého Adriho, zrejme pôvodcu celého nešťastia, prešľapovala z nohy na nohu. Na chvíľu sa vzdialila. Asi telefonovať.

„Starká, môžem dnes u teba spať?" využil chlapček situáciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Nie, dnes nie. Zajtra ideš do školy. Ale cez víkend budeš. "

„Ja sa bojím , čo mi povie tato ..." Slzy na krajíčku.

„Neboj sa," chlácholila ho starká, „nebude sa hnevať. Ani on by tomu nezabránil, aj keby tam pri tebe stál."

„A čo sa so mnou teraz stane?" spýtal sa chlapček roztraseným hláskom.

„Nič. Čo by sa malo stať? Ošetria ti to a pôjdeme domov."

„A nevytečie mi rozum? Čo ak ostanem hlúpy?" Chlapček konečne vyriekol svoje skrývané obavy, ktoré ho zjavne od začiatku najviac ťažili, a žalostne sa rozplakal.

„Kdeže! Budeš oveľa múdrejší," tíšila ho stará mať. Chlapcove slzy sa však nie a nie zastaviť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Neboj sa!" rozhodla som sa ratovať situáciu. Dojal ma chlapčekov strach, a tak som zvolila malú lož. „To sa stáva. Aj ja som mala rozbitú hlavu, keď som bola taká malá ako ty."

Prestal plakať. Uprel na mňa svoje uslzené očká. Neviem, či som ho presvedčila, že sa o svoj rozum báť nemusí, alebo len pozoroval, či sa jeho obavy náhodou predsa len nenaplnia. Nestihla som sa o tom presvedčiť, lebo sa otvorili dvere a vyšla moja dcéra s vnukom.

„Ďalší!" ozvalo sa z ambulancie.

Marta Galbáčová

Marta Galbáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Povolaním učiteľka. A tiež mama, stará mama,manželka....snažím sa život vnímaťnielen zmyslami, ale aj srdcom a postrehnúť v ňom aj to, čo je dobré. Nechcem však podliehať davovej psychóze a prikyvovať aj tomu, čo správne nie je. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky z detského svetaV mojom mesteMoje postrehySúkromnéŠkolstvoO vnúčatáchNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu