reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marta Galbáčová

Marta Galbáčová

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Povolaním učiteľka. A tiež mama, stará mama,manželka....snažím sa život vnímaťnielen zmyslami, ale aj srdcom a postrehnúť v ňom aj to, čo je dobré. Nechcem však podliehať davovej psychóze a prikyvovať aj tomu, čo správne nie je. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky z detského svetaV mojom mesteMoje postrehySúkromnéŠkolstvoO vnúčatáchNezaradené

reklama

Školstvo

Keď sa dedia sny

Marta Galbáčová

Keď sa dedia sny

Spomínala na chvíle detstva, keď si  v starkinej kuchyni rozložila svoju prvú triedu. Bolo v nej presne štyridsaťštyri žiakov – malých voskových bábik, rôznych farieb, sediacich v laviciach z papiera. Ešte dosiaľ si pamätá ich mená. Už vtedy snívala svoj sen – stať sa učiteľkou.

  • 27. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 382x
  • 0
Septembrové rozbehy

Marta Galbáčová

Septembrové rozbehy

Nový školský rok - nový začiatok. Pre mňa, učiteľku, sa takéto začiatky už  niekoľko rokov  opakujú. Napriek tomu je dnes v mojej duši malý chaos. Radosť, starosť, očakávanie i strach. Začíname. Nielen ja, ale  aj moje dve vnúčatá.  Obe v škôlke, nie v tej istej, keďže nebývajú v jednom meste. Škoda. Boli by si oporou. Napriek tomu to akosi zvláštne prežívam. Nie, nevyprevádzam ich. Na to majú svoje mamy. Ja len počúvam tlkot svojho srdca, ktoré bije aj pre ich veľkú chvíľu.  Jeden deň a v ňom až tri nové začiatky.

  • 3. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 590x
  • 4
Učiteľské reflexie

Marta Galbáčová

Učiteľské reflexie

Posledné roky zasiahli spoločnosť nejednou ranou. Kríza, zmena vlád a názorov, rôzne kauzy... sa podpísali aj pod osud nášho školstva. Myslím si však, že máločo zaznamenalo taký prepad, ako spoločenský status učiteľa. Na jednej strane je to pochopiteľné. Hodnoty, ktorým sa naša spoločnosť rozhodla „klaňať", sa s jeho poslaním akosi nesnúbia. Dnes si vás málokto bude vážiť preto, že chcete učiť k láske a úcte k múdrosti. Dnes sa empatia či zmysel pre spravodlivosť akosi vytrácajú. Občas sa mi zdá, akoby sme sa my učitelia snažili zakričať do povedomia verejnosti, aby vnímala naše skutočné poslanie a našu často veľmi ťažkú úlohu. Píšeme o sebe, píšu o nás tí, čo nám fandia ...

  • 15. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 026x
  • 3
Boľačky nášho školstva

Marta Galbáčová

Boľačky nášho školstva

Hoci sú prázdniny, téma školstva stále rezonuje.  Po prečítaní blogov venovaných tejto problematike, som zistila, že zhrnúť svoj názor do niekoľkých viet, vôbec nie je jednoduché. Rozhodla som sa teda školstvu, alebo skôr vzdelaniu, venovať krátky, ale o to kritickejší pohľad. Nechcem týmto hádzať všetko a všetkých do jedného vreca a zovšeobecňovať. Nechcem však ani to, aby sa naše školstvo skôr či neskôr uberalo tým nesprávnym smerom.

  • 7. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 511x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu